marți, 19 mai 2020

Proiectele bibliotecii în mediul on-line

Am continuat activitățile din anumite proiecte, dar am și inițiat altele noi, cu ajutorul cărora am venit în întâmpinarea necesităților de informare ale comunității noastre...

Iată o listă scurtă, aș zice:

- Wizards Code Club Pietrari - am continuat întâlnirile cu coderii din ambele grupe folosind ZOOM, ne-am îndeplinit toate sarcinile din proiect și am participat la competiția de eseuri și la cea a organizată pentru grupele de începători. Nu am câștigat, dar am participat! :)

-  Servicii adulți:
- ”Minunății bibliofile din colecțiile bibliotecii noastre” - vrem să scoatem la iveală cele mai prețioase, cele mai vechi cărți, reviste, documente, manuscrise, fotografii care se află în colecțiile bibliotecii. Sperăm ca acest demers să vă convingă să contribuiți la dezvoltarea acestei colecții care nu este atât de mare în acest moment. Primele documente pe care am ales să le fac publice au fost două reviste ce ne-au fost lăsate moștenire, spre trecere prin vama timpului, de către dl. Nicolae Popescu-Rebus. - 4 de postări · 22 de elemente ·
- ”File de istorie locală” - spicuiri din volumul ”Pietrari-localitate cu nume de cremene” - monografia localității Pietrari
- Cultură'n Șură - „Teatru pe uliță” vine și la Pietrari!
Proiectul a fost nominalizat printre proiectele câștigătoare la sesiunea a II-a de finanțare AFCN!
În curând ne vom revedea, respectând toate regulile impuse de autorități în ceea ce privește desfășurarea proiectelor culturale în spații deschise cu minunații actori pe care i-am cunoscut vara trecută! „Experimentul” după Ion Băieșu și alți autori români contemporani în regia lui Victor Olăhuț va fi spectacolul pe care îl vom putea vedea la Pietrari, dar și în alte 11 sate și comune din țară.
- am promovat în on-line atât informații despre Covid19, măsuri de siguranță a sănătății, documente de utilitate publică, resurse on-line pentru elevi, studenți, părinți, cadre didactice, recomandări de carte din colecțiile bibliotecii, dar și frumusețile județului nostru, ale României și ale lumii.
- Eco-biblioteca - grup Whatsapp - 25 persoane, voluntari, colectăm selectiv pentru copiii fără copilărie din jud.Vâlcea.
- pagina comunității ”Fii FITness nu FATness (354 urmăritori) - antrenamente on-line
folosind ZOOM


3. Servicii adolescenți
– lecții on-line de informatică și robotică folosind Nextlab.tech; rezultat- selectare a coderilor Wizards la etapa a II-a a competiției
- instalare, calibrare și programare a imprimantei 3D - acum 5 ani inauguram alături de voluntari "Biblioteca din livadă"...17.05.2020, în alte condiții, inaugurăm Imprimanta 3D! Montată doar de noi, piesă cu piesă, calibrată, testată, programată de noi, la bibliotecă! Nu a fost deloc ușor, dar prietenii noștri de la Simplon, tocmai de la Cluj, ne-au fost mereu alături, acordându-ne asistență tehnică și îndrumare în on-line!Și...am reușit! Mulțumim mult, Cristian Ilea și Ionela Rusu, oameni faini ce meritați toată aprecierea și recunoștința noastră!Tare mândră sunt de ei, de voluntarii "mei" frumoși, de azi sau de ieri, de aici sau de la Cluj, copii deștepți, muncitori, curioși,  implicați,  serioși!

4. Servicii copii (10-14 ani)
- ”Trenulețul cu povești” – concurs literar on-line - prezentare cărți sub forma unor ghicitori literare, ce au fost dezlegate cu ajutorul indiciilor și prezentărilor pregătite de bibliotecar. Cei mai împătimiți în ale lecturii au preluat modelul și au creat propriile ”avioane” de lectură :)

5. Servicii copii (3-10 ani), părinți, cadre didactice 
-”Înșiră-te mărgărite!” și ”Noapte bună, copii” - lecturi și prezentări de cărți cu povești
-”Bunele maniere pentru copii” - sfaturi și îndemnuri de bună-creștere

6. La invitația Simplon România am răspuns la întrebările din interviul de mai jos

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu