marți, 28 iunie 2011

Jurnal de vacanta - Prima saptamana

In sfarsit, pot sa va spun cum am petrecut prima mea saptamana de vacanta:



Vacanta la Biblioteca - Prima Saptamana Slideshow: Crina’s trip to Comuna Pietrari, judetul Valcea (near Olanesti), Romania was created by TripAdvisor. See another Olanesti slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.



- marti am fost la BIBLIOTECA unde am cunoscut-o pe doamna bibliotecara - ne-a spus ce cursuri vor avea loc in perioada 21 iunie-15 august; am fost cu mamaita si cu mami, ca sa stie si ele ce vom face toata vacanta, sa nu creada cumva ca ne pierdem timpul, asa, pe drum...au vorbit si cu doamna care le-a spus ca am nevoie doar de un caiet si de un pix, de trusa de quiling si de lipici. La sfarsit ne-am jucat cu multimea de baloane colorate care erau pe masa si fiecare dintre noi a primit cate unul pe care sa-l pastram pana la sfarsitul cursurilor.
- miercuri, la ora 10 am venit la cursul de limba spaniola; pentru inceput, am facut cunostinta unii cu ceilalti cu ajutorul unui ghem de ata colorata, mai ales ca sunt cativa copii care vin tooocmai din comuna vecina, de la Barbatesti; am reusit astfel sa-i cunosc pe  Roxana, pe Adina, pe Catalin, Iuliana, pe fratii Adina si Paul, pe Gabriela, Lavinia, Remus, Alexandra, Mihaela, Ionela, Patricia, Stefania, Teo, Diana, Andreea, Luiza, Cristina (o fetita cat o furnicuta de mica) si pe Diana, sora ei, pe Alexandra si pe Bianca. Ghemul "ne-a spus" si ca multora dintre noi le face placere sa citeasca, sa se joace pe calculator si sa asculte muzica, asa cum imi place si mie. A urmat Lectia 1 de limba spaniola : "Personas"(am invatat pronumele personale) si am invatat si sa numaram pana la 1 milion. Pentru a invata cat mai corect pronuntia si felul in care se scriu cuvintele, doamna bibliotecara si domnisoara profesoara au folosit doua CD-uri din colectiile bibliotecii - "Lectii de spaniola" si "Spaniola pentru cei mici". Am ascultat mai multe cantece in limba spaniola si am invatat si noi unul, "Los elefantes", de pe site-ul http://www.utilecopii.ro/tv/.Dupa curs, sa vedeti ce joaca s-a incins in curte! Am jucat "Tara, tara, vrem ostasi" si "Labirintul", un joc pe care l-am invatat de la doamna bibliotecara. Apoi, a urmat cursul de fotografie sustinut de Teo, elev in clasa a VIII-a, care, folosind videoproiectorul si unul din calculatoarele Biblionet ( apropo, nici nu stiam ca biblioteca asta mica are si calculatoare, si internet, asa cum am si eu la Medias), ne-a facut o scurta introducere in tainele acestei arte, dar si o prezentare a aparatului de fotografiat.
- joi, ora 10; ne-am jucat din nou cu ghemul cel fermecat si i-am cunoscut pe viitorii mei prieteni de la cursul de italiana. Am facut cunostinta si cu Vlad, un baiat de 17 ani care traieste in Italia si care a venit, ca in fiecare vacanta, sa stea cu bunica si cu verisorii lui, la Pietrari. El o sa o ajute pe doamna Crina la prezentarea cursului de italiana; pe langa acest ajutor, mai avem unul: cursul on-line de pe internet de la adresa http://www.oggi-domani.com/ , la care mai tarziu vom folosi si http://www.cursuri-online.info/italiana/. Dupa curs, joaca si iar joaca alaturi de Cristina, Ariana si Madalina, voluntarele care ne-au invatat "Labirintul", "Prinde coada dragonului", "Detectivi in actiune", "Flori, fete, filme sau baieti, actori si cantareti" si "Prinde batul".Dupa-amiaza am ramas si la dansurile populare alaturi de Ariana si de doamna bibliotecara si am reusit sa prindem pasii de la "Hora de mana"
- vineri, ora 10; biblioteca era plina de copii cand am ajuns eu, asa ca m-am strecurat intr-un colt unde, cu chiu cu vai, am mai gasit un scaun liber si am asteptat sa ne spuna doamna ce vom face in continuare; ne-au fost prezentate voluntarele de astazi si anume Eliza, Denisa si Ariana, prietena noastra de ieri. Apoi, Eliza ne-a spus ce anume vom studia la cursul de utilizare a calculatorului : Microsoft Word, Microsoft Power Point (pe acestea le gasim foarte bine explicate pe site-ul http://www.competentedigitale.ro/), Microsoft Picture Manager si Movie Maker, la care se va adauga si utilizarea on-line a tutorialului http://prezi.com/#desktop. Vom putea la sfarsitul cursului sa facem atat prezentari clasice, power point, cat si prezi-prezentari, care sunt mult mai atractive si mai interesante.
Astazi Eliza ne-a facut o scurta introducere in utilizarea Word-ului, iar apoi am trecut si noi, in echipe de cate doi, la calculatoare, pentru partea practica, indrumatoarele noastre fiind Eliza, Ariana  si Denisa.
Pentru ca nu am putut sa ne mai jucam de dimineata cu ghemul, ne-am jucat ca niste pisicuti cu el dupa curs, de data aceasta reusind sa innodam si ata pentru ca am fost foarte multi copii. Ne-am jucat in fel si chip: "Detectivii", "Labirint", "Omul negru" si "Cocostarcii". 
Dupa-amiaza a urmat cursul de teatru - doamna ne-a prezentat unul din cei mai mari actori din toate timpurile - Charlie Chaplin, ne-a citit textele alese pentru punerea in scena "Zbaterea lacrimilor" si "Fat-Frumos cand era mic", ne-a explicat ce inseamna "interpretarea textului", "mimica", "gesturi teatrale", etc. si a ales personajele; pentru "ocuparea" unui rol vom da probe in fata colegilor nostri vinerea viitoare.
Aaaa, si am uitat sa va spun, doamna ne-a invatat si cum sa facem afisele cursurilor noastre, folosind tuburi de acuarele si pensule.
Cam asta am facut eu in aceasta prima saptamana de vacanta la tara, la bunici, saptamana pe care am petrecut-o mai ales, dupa cum vedeti,  la biblioteca. Offf, ce-o sa ma fac pana marti cand abia astept sa merg din nou la biblioteca!!! O sa ma plictisesc de moarte!!! Abia astept sa treaca odata timpul si sa ma duc la biblioteca!!!!
Adriana, fetita din Medias, venita la tara, la bunici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu