joi, 19 septembrie 2019

La Pietrari se instalează reţele Wi-Fi cu acces gratuit pentru public

Comuna Pietrari se numără printre cele 224 de  localități din România care au obținut   bani europeni prin programul WiFi4EU. Astfel că, săptămâna trecută, au fost instalate echipamentele pentru punctele de acces WiFi situate la exterior, urmând ca săptămâna viitoare să se treacă la instalarea celor de interior ce vor fi poziționate în clădirile dispensarului medical, școală, bibliotecă, căminul cultural și sediul primăriei. După încheierea lucrărilor de instalare va urma verificarea funcționalității rețelei create, semnalizarea punctelor de acces gratuit și testarea rețelei WiFi. Accesul la internet prin rețeaua WiFi4EU va fi gratuit pentru toți locuitorii, iar lista cu locațiile punctelor de acces WiFi va fi publicată săptămâna viitoare. Programul WiFi4EU a fost accesat și derulat de către Biblioteca Pietrari cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local Pietrari. O nouă rundă de aplicații în cadrul programului WiFi4EU se deschide pe data de 19 septembrie.

224 de localități din România au primit bonuri valorice de 15.000 de euro fiecare pentru instalarea de puncte de acces public și gratuit la internet wireless, prin programul WiFi4EU. În total au fost alocate de către UE, 42 milioane euro pentru toate cele 2.800 municipalități din întreaga UE, care vor beneficia de finanțare.

Costurile pentru întreținerea rețelei vor fi acoperite de localități. Rețele finanțate prin WiFi4EU vor fi gratuite, fără publicitate și nu vor colecta date cu caracter personal. Finanțarea a fost acordată numai rețelelor care nu se vor suprapune cu oferte gratuite, publice sau private, deja existente și cu o calitate similară în același spațiu public.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu